Final Game flow for presentation (DUTCH)

Setting: Iphone, touchscreen
Type: Paideia, Ludic
Genre: Evolutie


Blanco scherm met kleine toonbaar

start game met opdracht
- insekt
- kop
- lijf
- poten
- vleugels

één opdracht is één hoofdstuk in het verhaal hoofdstuk verdeeld in 10 levels.
in dit hoofdstuk zouden het dan 40 levels worden om en insect te bouwen.

bij toenemen van het level past scherm zichzelf aan in grootte.
hierdoor krijgt de speler meer plaats voor de blokken maar dit werkt tevens als barrière om niet te groot te worden.


punten telling

12 verschillende blokken met ieder unieke eigenschappen.


vorm punten aansluitingen eigenschappen van het beest

circle 6 1 water, vlak land
halve cirkel 5 4 water, vlak en glooiend land
driehoek 3 6 rots, drassig landschap
vierkant 4 5 rots, drassig landschap
rechthoek 4 5 zand
ex 3 6 ijs, stijl landschap
ster 3 6 ijs, stijl landschap
kruis 1 7 drassig, sneeuw
streep 1 8 sneeuw
ruit 1 8 lucht
diamant 1 8 lucht
tandwiel 3 6 allround

punten zijn gebaseerd op aansluit mogelijkheden onderling
eigenschappen van het insect worden bepaald door de overhand aan het soort blok.
gelijk aantal blokken worden meerdere eigenschappen toegekend.

blokken kunnen gecombineerd worden om nieuwe blokken te vormen.
denk aan vierkant + vierkant = rechthoek
driehoek + driehoek = vierkant
streep + streep = kruis

ook kan de groote aangepast worden door blokken te combineren.
vierkant 1x1 + vierkant 1x1 = vierkant 2x2

punten blijven gebonden aan de vorm dit is niet afhankelijk van de groote.

blokkenset uitbreiden

met de gescoorde punten kan de speler in de shop nieuwe blokkesets kopen (dit kan aan het einde van elk hoofdstuk) door de blokkensets te kopen kan een gedetailleerder en of complexer maken.

als alle vormen klaar zijn denk aan insect, plant, etc
worden deze in de 'wereld' geplaatst. hier kun je ze blijven volgen maar niet meer ingrijpen in het leven. Je beestjes zullen een eigen leven krijgen, kinderen krijgen en zich ontwikkelen.
zo ontwikkel je een wereld en jij staat aan de basis van de evolutie.
<